Bli medlem for 2014

Din lokale medlemsforening blir Trondhjems Turistforening. Her er dine medlemsfordeler og priser på medlemskap.
Egen DNT-nøkkel
Som medlem får du DNTs standardnøkkel til alle våre hytter som er låst. Du kan låne den mot et depositum på 100 kroner. Kjøp den via din lokale medlemsforening eller vår nettbutikk.
Fjell og Vidde
Fjell og Vidde er landets største friluftsmagasin, og kommer ut 6 ganger i året. Medlemmer (hoved-, ungdom- og honnør) får bladet gratis tilsendt i posten.
Rabatt på 490 hytter
Som medlem i DNT får du rabatt på overnatting og mat på alle turistforeningshyttene over hele landet. Barn og ungdom har ekstra gode rabattordninger.
Gjensidige

Rabatt på forsikringer i Gjensidige

Som DNT-medlem får du opptil 18 prosent rabatt på skadeforsikring i Gjensidige. Har du 1-2 forsikringer får du 14 prosent rabatt, har du 3 og flere får du 18 prosent på dine skadeforsikringer. I tillegg får du redusert egenandel på bilforsikringen og 5% ekstra rabatt på innboforsikringen. Les mer om medlemsrabatten i Gjensidige på www.gjensidige.no/turistforeningen.

Reisen

Billig reise til fjells med NOR-WAY bussekspress
Nye medlemmer kan bestille et rabattkort som gir 50% rabatt på bussreise med NOR-WAY Bussekspress. Rabattkortet er personlig og gjelder kun for en person en vei på valgfri reisestrekning innen NOR-WAY Bussekspress sitt rutenett som ikke krever bussbytte. Kortet kan ikke benyttes på reiser med overganger, og gjelder ikke på Lavprisekspressen eller strekningen Seljestad-Odda-Bergen. Rabattkort bestilles via Min Side etter at du har meldt deg inn og billett må kjøpes ved påstigning.
Rabatt på NSBs kundekort
Du får NSBs kundekort for 550 kroner (normal pris er 750 kroner). Kundekortet gir deg 20% rabatt på NSBs avganger. I tillegg kan du ta med deg ett barn under 16 år gratis. Kundekortinnehavere får dessuten 10% rabatt på ordinære overnattingspriser på samtlige Choice Hotels i Norge. www.nsb.no

Turutstyr og kart til medlemspris
Som medlem i DNT kan du kjøpe turutstyr og kart til medlemspriser via vår nettbutikk eller direkte gjennom utsalgsstedene til DNTs lokale medlemsforeninger.
15% rabatt på friluftsutstyr hos Amfibi
Amfibi tilbyr alle DNT-medlemmer å handle til rabatterte priser på www.amfibi.no. Rabatten utgjør -15% på veiledende priser (vises når man er innlogget), og gjelder på alle ordre uansett størrelse.
10-15% rabatt på varer fra Oslo Sportslager
Hos Oslo Sportslager får du 10 prosent rabatt ved varekjøp opptil 1500 kroner, og 15 prosent over 1500 kroner. Oppgi medlemsnummer ved kjøp for å få rabatt. NB! Rabatten gjelder ikke ved kjøp av Everest-sykler.
10% rabatt på fiskeutstyr hos Skitt Fiske
Nettbutikken Skitt Fiske gir DNT-medlemmer 10 prosent rabatt på fiske- og friluftsutstyr.

Overnatting

Barn bor gratis eller billig på våre hytter
Medlemmer i Barnas Turlag bor gratis på våre selvbetjente og ubetjente hytter over hele landet, og får gode rabatter på de betjente hyttene.
Ungdom betaler 1/2 pris og bor ekstra billig på utvalgte hytter
Ungdomsmedlemmer betaler bare 1/2 pris for overnatting på selvbetjente- og ubetjente hytter og på sovesal på betjente hytter. Ungdom kan dessuten bo ekstra billig på hyttene i Oslomarka og gratis på utvalgte hytter i Nord-Norge.
Rabatt på en rekke private fjellstuer og turisthytter over hele Norge
Mange private fjellstuer og turisthytter som ligger naturlig i DNTs sti- og rutenett tilbyr DNT-medlemmer rabatt på overnatting. På UT.no kan du sjekke hvilke overnattingssteder som gir rabatt.
Rabatt på fjellhyttene til turistforeningene i Sverige, Finland og på Island.
Skal du på tur i våre naboland nyter du godt av ditt medlemskap i DNT. Du får rabatt på fjellhyttene til Svenska Turistföreningen, Suomen Latu og Ferðafélag Íslands.
10% rabatt på De Historiske - hotell og spisesteder
DNT-medlemmer får 10 prosent rabatt ved overnatting på utvalgte hoteller tilknyttet De Historiske - hotell og spisesteder. Bruk dette bestillingsskjemaet og oppgi kampanjekoden DNT ved bestilling. Mer informasjon om de enkelte hotellene finner du på www.dehistoriske.no.
Bo hos Thon Hotels fra kr 348,- per person i dobbeltrom inkludert frokost
Som medlem i DNT får du gunstige priser hos Thon Hotels i Norge. Reservasjon gjøres via Thon Hotel Service Centre på telefon 815 52 400, via vår webside www.thonhotels.no eller direkte til hotellet. Benytt kundekoden TH21850032 for å få avtalerabatten. Husk å ta med medlemskortet når du besøker hotellet. Tilbudet er basert på ledig kapasitet og kan derfor i visse perioder være utilgjengelig på enkelte hoteller.

Festivaler

Spesialpris på festivalpass til Vinjerock
Du kan kjøpe festivalpasset til den årlige musikkfestivalen Vinjerock til spesialpris. Det vil også være muligheter for å kjøpe medlemskap ved inngangen til festivalen og inne på festivalen.
Rabatt på festivalpass til Fjellfilmfestivalen
Medlemmer i DNT og DNT-ung får rabatt på festivalpass til den årlige Fjellfilmfestivalen. Billetter legges ut for salg på www.fjellfilm.no eller kan kjøpes ved oppmøte på festivalen.
10% rabatt på billetter til Peer Gynt-stemnet
DNT-medlemmer får 10% rabatt på billetter til utendørsforestillingen Peer Gynt ved Gålåvatnet, danseforestillingen TidarÅ og utendørskonserten Ved Rondane under Peer Gynt-stemnet. For å bestille billetter med DNT-rabatt, ring Peer Gynt as på tel. 959 00 770 eller send e-post til post@peergynt.no.
20% rabatt på Førdefestivalen
Medlemmer i DNT får 20% rabatt på festivalpass på den årlige Førdefestivalen. Konsertbillett for barn koster 50,-.

Andre tilbud

Rabatt på forsikring i Gjensidige
Som DNT-medlem får du opptil 18 prosent rabatt på skadeforsikring i Gjensidige. Har du 1-2 forsikringer får du 14 prosent rabatt, har du 3 og flere får du 18 prosent på dine skadeforsikringer. I tillegg får du redusert egenandel på bilforsikringen og 5% ekstra rabatt på innboforsikringen. Hvis du vil benytte deg av dette tilbudet, ring Gjensidige på 03100 og oppgi ditt medlemsnummer. Du har rett på rabatten, med mindre du har reservert deg på Min side. Les mer om medlemsrabatten i Gjensidige på www.gjensidige.no/turistforeningen.
Fotoprodukter til medlemspriser
Medlemmer i DNT får fotoprodukter fra Eurofoto til rabatterte priser: fotobok, forstørrelser, print av bilder og mye mer. Tjenesten er kun tilgjengelig fra Min Side.
20% rabatt på Stryn Sommerski
Som DNT-medlem får du 20% rabatt på dagskort på Stryn Sommerski. Husk medlemsbeviset!
Lokale tilbud der du bor
Trondhjems Turistforening tilbyr et stort utvalg av fellesturer, kurs og aktiviteter du kan delta på. Enkelte medlemsforeninger har også egne medlemsfordeler som medlemsblader, årbøker og rabattordninger. Sjekk ditt lokale tilbud på nettsidene til Trondhjems Turistforening.

Publikasjoner

Medlemsbladet Fjell og Vidde
Fjell og Vidde er landets største friluftsmagasin, og kommer ut seks ganger i året. Medlemmer (hoved, ungdom, og honnør) får bladet tilsendt gratis og/eller kan lese det på nett via Min side.
Ungdomsmagasinet UT
UT er DNT ungs medlemsblad, og kommer ut to ganger i året. Bladet et helstøpt friluftsmagasin med ungdommelig vri. Ungdomsmedlemmer får bladet tilsendt gratis og/eller kan lese det på nett via Min side.
DNTs årbok
DNTs årbøker har blitt utgitt i en ubrutt rekke fra foreningens stiftelse i 1868 fram til i dag. Er du medlem (hoved, ungdom og honnør) får du boka tilsendt gratis og/eller kan lese den på nett via Min side.

Priser 2014

Hovedmedlem
615,-
Ungdom (19-26 år)
310,-
Skoleungdom (13-18 år)
190,-
Barn (0-12 år)
115,-
Honnørmedlem (Over 67 år eller uføre)
480,-
Husstandsmedlem
270,-
Livsvarig medlem
14750,-

Merk:

• Prisene gjelder for medlemskap i Trondhjems Turistforening. Andre medlemsforeninger kan ha andre priser.
  • Medlemskapet følger kalenderåret, og gjelder fra 1. januar til 31. desember 2014.

Trondhjems Turistforening

E-post: post@tt.no

Tlf: 73924200

Postadresse: Sandgt 30, 8122

Besøksadresse: Sandgt. 30

Medlemsservice

Trenger du turtips?
Finn turer og hytter på UT.no

Har du spørsmål om medlemskap?

Gå til medlemsservice
Ring: 40001870
medlem@turistforeningen.no
Åpent alle hverdager:
kl. 09.00 - 16.00
Tirsdager kl. 10.00 - 16.00

Ta gjerne kontakt med oss på Facebook eller Twitter.